Monday, September 29, 2008

MenjelanG hARI rAYa

wah, besok hari raya. mak mentua aku dah masak macam2 tu. ada rendang daging, lauk itik, rendang kerang dan kuah kacang. bercerita tentang kuah kacang ni, aku memang suka makan ketupat dengan kuah kacang banding dengan rendang. kalo rendang plak, aku suka rendang ayam kampung. mujurlah tahun ni mak mentua aku sudi nak masakkan kuah kacang. aku nak makan kuah kacang puas2. tentang rendang itik plak, masakan arwah mak aku nasib baik tak banyak beza dengan masakan mak mentua aku.
semalam aku dan isteri tercinta telah pergi mencari daging sampai ke Pantai Seri Putri. punyalah berasak-asak akhirnya dapat jugak daging batang pinang yang fresh. selain itu, aku ada gak beli ekor, paru, limpa dan tulang rusuk sket. yang istimewanya, isteri aku berjaya mendapatkan daging rusa 2 kg. kalau cite pasal makanan raya ni, memang mewah dan bestlah. tapi, tahun ni cuti tak berapa panjang. so, raya mungkin aku tak dapat nak jalan banyak rumah. akhir kata, aku ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin....

No comments: